Biltvätt i sol och svett..

"Vilken häärlig dag lalalalala...." Fredde väckte mig kl.09.00 imorse då han skulle ut och åka inlines och självklart så somnade jag om en liten stund till;) Sedan väckte han mig återigen då frukosten stod på bordet. Vi käkade och begav oss sedan till Pappa o co där hela ligan redan hade anlänt (syster m familj). Vi fikade lite och passade på att tvätta bilen i det fina vädret. (Att tvätta bilen för jämnan ingick i köpet för på svarta bilar syns ALL smuts!)

                    Nja, jag vet inte riktigt om jag platsar i den här "sexignärhontvättarbilen-kategorin" men lite söt tycker jag ändå att jag är iklädd Freddes på tok för stora shorts och foppatofflor ;)


Efter att den grå bilen blivit tvättad och återfått sin svarta kulör så brummade vi vidare till golfbanan för att visa hur det verkligen ska gå till när man spelar. Det började sisådär men slutade med att både jag och Fredde stod med hakan ner i marken och förundrades över hur proffsen som med egna klubbor och väskor fulla av egna bollar lyckades slå "Hole in one" UTAN hjälphindren. HAHA de var efter oss dessutom och fast de försökte hjälpa med lite knep och knåp så lyckades jag inte till ngn förbättring=P. (okej, jag måste erkänna att Fedde vann den här gången, också, men jag lär mig SAKTA MEN SÄKERT=P!

 <<Haha skratta du! Men på den här banan vann faktiskt jag =)

 
        "Med tungan rätt i mun så..."


Efter en härlig dag och med en kurrande mage och en sparkande bebbe som bara ropade efter mat så lyxade vi till med lite lax till middag idag:         
              
  Lax à la Frida & Fredde

 








Snabbt, nyttigt och enkelt:                              1. Lägg de tinade filebitarna i en smord form, salta och peppra med citron-

                                                                                   peppar. Marinerna med citronsaft.
1 burk småpotatis (färdigkokad)                     2. Ställ in i ugnen på 225 c* i ca 20 min.
4 laxfileèr                                                              3. Blanda cremefraiche, dill och citronsaft (efter smak) i en skål)
1 burk lätt-cremefraiche                                    4.Värm potatisen i en kastrull i någon minut. Klart att äta!
Några kvistar färsk dill                                      
Citonsaft på flaska
Citronpeppar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0