En låång kort dag i nära och käras sällskap..

Oj oj oj...fullt upp hela dagen och ändå står vår ouppsatta takkrona kvar på golvet, sängen, som jag skulle renbädda, står utan sängkläder, golven är odammsugade och kakorna just och pass färdigbakade. Var tar tiden vägen?! Vi steg upp vid tio imorse, hastade i oss frukost - hämtade upp brorsan och Hilda - begav oss till "Falkan" åkte hem efter drygt två timmar då himlen öppnade sig och regnet bara öste nerduchade och åkte iväg på "Solbacken" där mor min hade fullt shåå med att hitta gardiner till vardagsrummet. - Vi kom hem - Fredriks syster ,Helena, och hennes sambo kom förbi - vi gick på Ica och handlade - vi gjorde en brakmiddag åt efterrätt och drack kaffe - de åkte hem vid sju - Vi stökade undan och satte igång med storbak - spelade kort i väntan på att bakeriet gräddades *pust suck & stön*.......Vi städade undan alltihop sedan kakorna blitt klara - packade inför semesterresan imorgon - jag hängde en maskintvätt och ÄNTLIGEN sitter jag här 28 h senare och hämtar andan i soffan med datorn där den alltid borde vara - i mitt knä ;)
Jag kan väl inte direkt påstå att jag är lite av en tidsoptimist men lite problem med att planera tiden har jag faktiskt.

Vi var som sagt på "Solbacken"  idag jag, mor och syster för att försöka få tag i några fina gardiner till mammas vardagsrum. Det slutade iaf med att hon fick ta hem en hel hög av mina gardiner som jag köpt, haft uppe ngn vecka och sedan tagit ned igen för att jag inte tyckt att de har passat. Därför så har vårt gardinkonto legat på max de senaste månaderna i jakt på att hitta det ultimata paret. Efter vår lilla shoppingrunda så följde mamma och Anders (hennes man) med oss hem för en kopp kaffe och lite småprat. Det är inte ofta man får sånt "finbesök" så det får vi ta och göra lite oftare!

 


Min kära syster och mor på ICA-Maxi & Min älskade sambo mitt i kakbak ;)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Men tjenare sötnos : ) Nu har jag hittat din blogg : ) Vaaa kul att du har börjat skriva!



Hoppas att allt är bra med dig åå bäbis : )

Puss

2008-07-17 @ 14:10:07
URL: http://jennyer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0