En härlig dag ute på sjön

Idag, liksom alla andra soliga dagar, steg vi upp - åt "frulle" och begav oss ut i det fina vädret för att jobba på solbrännan litegrann. Vi åkte förbi "Barnens Hus" för att beställa bilbarnstolen vi har bestämt oss för men den hade de bara hemma i visningsex och nej, det går inte "lika bra" att köpa den istället för en ny som butikstjejen hävdade. Så de skulle beställa hem barnstolen och vi skulle "komma in när vi känner att vi behöver den" ?!? Aja, det löser sig, jag tänker inte föda tidigare än två veckor före beräknat BF (21/9) så det är ju ingen brådska ;)

<<Det blir en sån här "Brio Primo" med brun innerdel och klickbasenhet ;)




Efter vår runda genom hyllor av leksaker brummade vi iväg till Kågekajen där vår båt låg och väntade. En snabbis förbi stugan på "Billören" och därifrån bytte vi färdmedel till bastuflotten som vi lät puttra fram ute bland öarna i Kåge medan vi njöt av solens varma strålar. Ett svalkande dopp i det kalla blå hann vi också med innan vi vände hemåt till stugan för middag - grillade hamburgare, MUMS!

    
En dag på bastuflotten: (Jag, Fredde, pappa, Ann-Lou & Isac)

Vi var hemma i stan vid 20-tiden och hann inte mer än hem och vända så var det dags att hasta iväg igen till volleyboll-planen där kompisarna stod och väntade. Efter fyra matcher orkade varken jag, min rygg, mina ljumskar eller bebben med längre så det blev hem och ett långt varmt bad som gjorde susen för fogarna. Dock tror jag att jag kommer att vanka som en anka imorgon igen - det brukar vara så "dagen efter".

<< "grabbarna Grus" i pausvila (saknas på bild: Emma)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0