Känsliga läsare varnas!

Nämnde jag att det har varit full rulle här hemma idag? Framåt aftonen när det värsta stöket dragit förbi och vi ska inta myspys-position brakar h*vetet lös! Medan jag försöker bada lillan (hon skriker som en stucken varenda gång) stökar Fredde bort efter middagen och mitt i badandet hör jag ett glas krossas och Fredde skriker till. Eftersom att jag känner min pojkvän väldigt väl och vet att han aldrig ger ett knyst ifrån sig kröp en obehaglig känsla genom hela kroppen. Mollie skrek, Fredde svor och jag skrek åt Fredde!

Fredde ger snabbt svar:

"Det är lungt, vi måste åka in på akuten men bada lillan klart du!"

- Okej, han svor det händer typ aldrig då är det allvarligt, han vet att vi måste åka in då är det djupt alltså och han springer in i tvättstugan och spolar i vattenkranen då blöder det väldigt mycket också!" Panik panik var är det förbaskade babyschampot? Jag gör en snabb tvättning av Mollie som verkligen behövde badas.

Jag har nog sällan eller aldrig varit så stressad i hela mitt liv. Mollie ligger sjöblöt och gallskriker medan jag försöker få henne torr samtidigt som det snurrar i huvudet att typ ett finger var avskuret. Efter många om och men är Mollie påklädd och vi följer de röda fina spåret in i tvättstugan där Fredde står med en handfull näve babytvättlappar och trycker mot handen. Man kan väl rent bokstavligt talat säga att "jag såg rött" då!

Min moster kom snabbt till undsättning och vi åkte iväg på akuten. Vi fick komma in rätt snabbt och det behövdes bara ett stygn och lite tejp. Jacket var djupt men inte så stort så det gick bra och fort! Att de sedan petade tillbaks underhudsfettet i handen igen samtidigt som de utan bedövning sydde var ett kapitel jag gärna hade hoppat över USCH! Men nu är vi hemma igen, Mollie sover och allt är frid och fröjd ;)

Konversation i väntrummet:

Jag:
"Fredde får jag se handen?"

Fredde
 - Men vill du det?

Fredde visar mig jacket och jag häver, mitt i väntrummet ur mig:

" Men usch! Inälvorna hänger ju ut!"

Haha så tokiga saker man häver ur sig ibland men gubben bredvid hade roligt åt det iaf ;) 





 Finns det ingen dramatik så kan man ju alltid skapa lite dramatik=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0