Hur firar ni eran jul?

Så där allihopa nu tänkte jag ta mig i kragen och underrätta er lite med vad som händer i vårt fullspäckade liv just nu, sa jag fullspäckat? Det är ju bara förnamnet! Aja, hursomhelst så börjar vår snickeri/måleri/pynteri/städeri - verkstad faktskt likna ett hem!  

Under vårt julemys har vi:

* Målat två sovrum
* Lagt golv i ett av dem
* Målat alla skåp + stommen i köket
* Målat alla skåpluckor ut/invändigt
* Tvättat & målat fogen i köket
* Satt kakeldekor i köket


Detta har vi pysslat med hittills hur firar ni andra eran jul?

Jag har även lärt mig en och annan sak, possitiva och negativa under tiden tex som att:

* Det går INTE att måla över smutsen - den syns ändå!
* Fogtvätten "FogFinish" har gett ordet "rent" en helt ny innebörd
* Den billiga målarfärgen ifrån RUSTA är fenomenal (om man har tid och lust att måla väggen fem varv dvs)
*
barn behöver inga leksaker, de nöjer sig med att sitta och titta på medan mamma och pappa ramlar över kartongerna i köket, kletar fogmassa på spisen och gör målarfärgsfotavtryck på golvet!
* Det går superbra att skura kylskåpet med bebistvättlappar (blir bara lite dyrare än med trasa men inget kladd och vatten som droppar)
* Man kan faktiskt att ha riktigt julmysigt under tiden man renoverar - sätt på en bra julskiva och se hur många köksskåp du hinner måla innan en låt är slut! (då går det fort också=P)



 << Bordet vi köpte när vi flyttade in i huset

 << Kontoret...eller var det måleriverkstad? (detta rum var från en början gult)

  

                (nästan) Alla luckor målade och kakeldekor sätts på

 << "jag sitter gärna här och mumsar på handen medan mamma och pappa shjåar på"

 "hej hej, här sitter jag fortfarande efter två veckor och tittar på medan mina föräldrar stökar, vad är klockan egentligen?"

 "nog är det väl ändå tur att man har en skön soffa man kan koppla av i utemellan, jag har dock inte riktigt förstått vad de där små sakerna som sitter fast på mina ben är för något, hörde jag fötter?"


Jag återkommer med fler bilder ifrån både huset och lillan senare, nu ska vi ila iväg och hämta pappsen på jobbet ;)

puss & kram!!

Kommentarer
Postat av: Bea

Hej! Är inne och läser din blogg så fort den är uppdaterad :) Våra döttrar är ju nästan i samma ålder! kul att det går så bra för er med huset. Tänkte bara höra vars ni har köpt kakeldekoren, tänkte tipsa min syster ;) Lycka till! /Bea Berglund

2008-12-18 @ 22:09:53
URL: http://beeatriice.blogg.se/
Postat av: Santa

Va duktiga ni är :D och Mollie har då blivit så stor!! kul att det kom ett inlägg, har väntat länge :D

men du, i köket .. är det bara nå klisterlappar det svarta kakelplattorna?? elr hur gör ni?

kramkram

2008-12-19 @ 11:37:27
URL: http://santantane.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0