Bort med för sen abort!

Vi kom just hem jag och Fredde efter att ha våldgästat Krister och Lucas ikväll (Johanna är i Gällivare på begravning). Lilla gubben hade lagt sig när vi kom så vi satt i soffan - tjattrade och tittade på Sverige-Frankrike. Dock tycker jag att vårt svenska lag är pinsamt dåliga även om matchen idag var riktigt rolig trots att det bara var en träningsmatch. Men det var skönt att komma utanför dessa väggar en stund för idag har jag gjort absolut INGENTING...igen!

Aja, då vet ni det (klagofaktor)! Men om jag får gräma mig över någonting helt annat så läs det här sjuka som jag hittade idag när jag googlade:

"Mirakel bebisen Amelia som föddes i 21:a veckan. Helt otroligt att den här lilla flickan överlevde och är lika frisk och kry som en fullvuxen bebis nu. Hon är den första bebisen som överlevt en så tidigt födsel. Normalt sätt föds bebisar mellan den 38de och den 41:a veckan. I Sverige får man göra abort fram till vecka 22, helt sjukt om ni frågar mig. Vad är skillanden på tjejen som dödade sin nyfödda bebis och en mamma som gör abort i den 22:a veckan? I mina ögon är det ingen skillnad alls, det är mord i båda fallen. Efter 18 veckor kan en bebis både blinka och le, och man behöver då särskilda skäl och tillstånd från Socialstyrelsen för att få göra abort. Vad kan man ha för rimlingt skäl att vänta till den 22:a veckan med att gör abort? Någon borde göra något åt den här lagen och rädda fler bebisar, en oskyldig bebis förtjänar inte att dö på det viset, en person som vet hur man gör barn, borde även veta hur man tar ansvaret för sina handlingar. Att ett land som Sverige tillåter detta, är för mig helt obegripligt".
(Citat och bild hämtat ifrån en sida på
www.google.se sökord: "Bebisar")



Huvva!, jag tror att jag är lite föör engagerad i allt som har med barn att göra för jag googlar och läser, googlar och läser, googlar osv. Och ibland stöter man på sånt här som inte alls är roligt att läsa om, jag syftar då på det här med de sena aborterna *SNYFT*...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0