Ett BM-besök och mitt självförtroende rök!

Vi har varit hos BM nu på morgonen och allt såg bara bra ut. bebis är nästan helt fixerad (just och pass ruckbar) så nu när h*n ligger i startposition så tycker jag att h*n kan ploppa ut för jag är mer än redo och har varit det ett tag trots att det är 3 v + 6 dagar kvar till BF.

Jag är dock lite orolig för bebbens storlek och trots att vi varit duktiga med kosten här hemma så ökar jag i vikt med 1 kg och 2 cm / veckan. Jag har nu ett SF-mått på 36 cm med dryga månaden kvar innan BF och det är stort! Jag ligger över linjen för normalkurkvan och våran "gulliga" barnmorska tycker att jag ska dra ned på fikat - men på vilket fika?!? Jag har levt på bröd och vatten i flera veckor och hon har mage att påstå att jag äter för mycket sötsaker och därav min enorma mage!
Jag försökte dessutom påpeka att jag samlat på mig en hel del värska bara på någon vecka och att jag tror att det ligger några kilon bara där....

"känns det så?" frågar hon.

- Vad f*n känns? När till och med foppatofflorna är trånga kan det väl inte vara inbillning? Och påsarna och vecken på vaderna efter sockarna? sedan tyckte hon att jag kändes väldigt varm men konstigt jag svettas ju som en gris! jag vet inte vad det är för en BM vi har men hon är då INTE välutbildad. Hon skulle pga mitt låga blodvärde (112) göra något special-HB-prov och behövde därför sticka mig i armen. Jag är väldigt lättstucken men hon hade svårt att hitta ett bra kärl att sticka i. Jag visade henne en stor blodåder där de brukar sticka mig och vet ni vad hon frågar:

"Är du undersköterska eller?"

Men hallå! Hon måste ju ha fått BM-licensen i julklapp eller någonting man börjar ju fundera!

Hursomhelst så fick vi tid för en viktuppskattning av bäbis nästa Tisdag och detta på mina order. jag orkar inte gå runt och oroa mig över min enorma mage längre för att folk hela tiden påpekar hur otroligt stoor mage jag har o s v.

"Men oj vilken jättemage, när ska du ha?"

"Det är nog en stoor kille därinne ska du se"

"Min mage var betydligt mindre än så där"

Ja, ni kanske förstår.. och som grädde på moset är vår BM på mig som en hackkyckling om mina matvanor som jag faktiskt är riktigt nöjd med så vad är felet?!? Ni som vill skaffa barn ska veta det att:

"Det är bättre att äta en smörgås och dricka ett glas mjölk på kvällen (helst lättmjölk) istället för den där godisbiten"

Det sa BM till mig! *SUCK*


                                                                                              Vecka 35 (34+6) 

Kommentarer
Postat av: Johanna & Lucas

Din BM är rent ut sagt dum i huvet!! Jag vet hur noga du har varit med maten. Man ska kunna unna sig precis som vanligt. Att vara gravid innebär inte att man ska banta heller, som så många Bm nästintill antyder. För att i ena stunden går de ut med oroväckande information om att allt fler gravida får ätstörningar, hmm HUR KAN det komma sig? ÅHH jag blir så arg!! Du är ju jätte fin, och vätskan kommer att försvinna fort sen! Snart kommer bebis och du slipper tapet till BM. Jag hoppas att du kan koppla bort din BM och njuta sista tiden av graviditeten, för du vet ju, just den här kommer aldrig tillbaka!

Kram!

2008-08-19 @ 11:08:52
Postat av: elin

Meeen guuu! (Hej förresten!;) Nu blir jag upprörd i hela kroppen! Vad är det där för människa!? Ta inte åt dig för fem öre (även om det är svårt) Du är hur fin som helst! Ta hand om dig och njut av tiden som gravid. Det är du värd!

2008-08-19 @ 12:22:29
URL: http://mejelin.blogg.se/
Postat av: Louise

Ja jag säger som ovanstående.. passa på att njut av tiden som gravid, bry dig inte om alla kommentarer och var stolt över sig själv och din kropp! Det är ju det vackraste som finns, att bära ett barn!



Tack för igår förresten!:)

2008-08-19 @ 13:05:31
URL: http://chiqquita.blogg.se/
Postat av: jenny

Men guu vad är det för ett stolpskott? Du är är så vacker som du är gumman! Vi är på din sida!

Många kramar

2008-08-19 @ 16:01:53
URL: http://jennyer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0