Galen värre!!!

Vi behövde inte trängas bland en massa andra par på profylaxkursen idag eftersom att det endast var vi och ett par till. Vi såg en film, andades litegrann och gjorde den sk "nypa-låret-övningen". Man ska alltså nypa varandra i innerlåret och ju ondare det gör desto fortare ska man andas osv.. Det var precis som jag hade föreställt mig så kursen där hade vi lika gärna kunnat vara utan men - det skadar ju inte!

Imorgon däremot "blir det andra bullar" då vi ska få UL för en viktuppskattning av bäbis. Jag tror att det är en stor en (för att alla andra har inpräntat det i huvudet på mig) och över fyra kilo, kanske fyra och ett halvt tror jag iaf att läkaren kommer att säga. Men...det spelar ingen roll bara vi får träffa vår skatt vääldigt snart!

Något mindre "upphetsande" är att mina pengar från försäkringskassan inte kommer att hamna på mitt konto än på ett tag. Jag sökte HP den 8 april. Den 23:e Juli gick jag på HP:n och nu imorgon ska jag ha pengarna på kontot. jag gick ut på mitt bankID idag för att checka att allt är klart men....nej de har inte ens räknat ut min årsinkomst än! Jag blir tokig om det uttrycket ens räcker till! Efter att ha skickat in buntar med uppgifter om mig och mitt jobb, suttit i timmar i telefonkö till Försäkringskassan och tjatat på att det ska bli klart så har de än inte efter 5 månader gjort klart om hur mycket jag ska ha i havandeskapspenning. *Gahh* Jag kan inte ens tänka på det utan att vilja slå ihjäl den personen som har hand om ärenet!

Nej, nu ska jag fika lite innan "från koja till slott" börjar...

Tjing!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0