Längtan är obeskrivlig!

Hej igen! Har så otroligt myct att skriva och berätta här eftersom att det nu ett tag inte kommer att bli lika ofta (men jag ska försöka). Bara några timmar efter att vi länat in vår dator på service i Måndags så stod jag och stampade fötterna och slet i mitt hår i längtan efter denna underbara "manick".

Jag hoppas att allt är bra med er själv mår jag prima men skulle faktiskt kunna föda vilken dag somhelst nu, är måttligt less på att vanka omkring som en gris iklädd ett trångt korvskinn (så känns det iaf). Men förutom vissa kremper så måste jag även erkänna att det är riktigt mysigt att gå omkring med mitt barn i magen hela dagarna. Några plus med att vara gravid - Jag är alltid med mitt barn men behöver inget bärsele för att kunna bära det. Inget barnskrik, blöjbyten och amma mitt i natten. Vi behöver ingen barnvakt om vi vill hitta på något för som sagt - jag har alltid med mig lillen i magen och bäst av allt - Jag får känna varje liten rörelse h*n gör!
Men......längtan efter att få hålla om det lilla livet är obeskrivlig!

Vi var på BM-besök (BarnMorskebesök) idag och allt såg prima ut. Vi har ju inte riktigt tyckt om vår(a) barnmorska(or) tidigare och hon vi har nu är lite knepig men idag "släppte hon äntligen in oss" och det vi trodde skulle bli en tråkig rutinkontroll blev faktiskt till en ritigt mysig träff med barnmorskan.

Bebbeljud: 147 (tjej?)
Vikt: +9 kg
HB: (Hemglobin) 117 - för lågt men jag klagar inte=)
SF: (mått från blygdben till toppen på livmodern) 34 cm (för er som inte vet är det ganska stort)
BM tyckte dessutom att jag har en "tjejmage" och eftersom att min instnkt säger att det är en tjejja därinne så ja...det återstår att se om ca sex veckor ; ).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0