Tji fick ni ;P

Först vill jag bara tacka för tipsen angående BB-packningen!! Vi var in på BB idag och då fick jag även höra i hissen av ett par som skulle åka hem med sin lilla att ta med egna kuddar eftersom att de kuddar man får på BB inte är de roligaste att ha under huvudet. Plastiga, kan det ha varit så?!

Och sedan vill jag bara upplysa alla er som kommenterat min mage och tyckt att jag har "den största mage ni sett, "att jag har en bamsebebis i magen", och särskilt BM som tycker att jag fikar för mycket att så är INTE fallet!

Vi var på en viktuppskattning idag och allt såg bra ut. Hon uppattade bebbes vikt till 2700g nu och det var tom i underkant eftersom att 2800g är "normalt" vid denna tidpunkt (Det kan dock diffa något halvt kilo hit eller dit). Däremot så har jag enormt mycket fostervatten och därav min JÄTTEMAGE! Pga av den stora mängden vatten så ville kvinnan som utförde UL:et att en läkare skulle få titta på magen och bebben för tydligen ska man aldrig ha för mycket eller för lite fostervatten och detta kan bero på att det "är någonting knasigt" med bebben som läkaren uttryckte sig. Vi fick sitta ned och vänta en stund och efter ett tag blev vi upphämtade av läkaren som återigen kopplade på Ultraljudsapparaten.

Hon förklarade att ifall man har för mycket fostervatten så kan det bero på att bebis inte riktigt dricker som den ska men kissar ändå. Den får alltså vätska genom navelsträngen och kissar sedan ut det i magen vilket gör att mängden fostervatten hela tiden ökar. När de sedan inte hittade magsäcken heller så steg min puls till 110%. Till slut hittade de den och allt såg bra och normalt ut. De tyckte inte att det var någon fara eftersom att alla ogan såg fina ut och ibland är det bara så att man har mer fostervatten.

Därför kan jag nu pusta ut och njuta av min NORMALSTORA bebis i magen den sista tid som är kvar av min graviditet.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja det va ett bra tips du fick där i hissen för kuddarna på BB är ingen höjdare. Det är vanliga kuddar men eftersom dom ska användas flera år till och dom inte vill att kuddarna ska bli förstörda så är dom inplastade och sedan är det ett vanligt örngott över...är samma sak med madrasserna i sängen men det är ju lite svårt att ta med sig egna madrasser så det får man stå ut med;)

2008-08-26 @ 14:35:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0