Stammisar på BB !

Fick min mens idag....trodde jag innan jag snabbt kom på mig själv obörjade tänka lite logiskt då man under en graviditet INTE har mens. Jag har blödit litegrann förut men knappt märkbart. Idag under min morgontoalett rann och droppade det blod. "Fredde blev hysterisk" och bad mig omgående att ringa in till förlossningen.
"Aldrig" tyckte jag vad ska de tänka om oss detta är isåfall tredje gången på tre veckor som vi är in på BB UTAN att ska föda. Aja... jag ringde, med svansen mellan benen, in och förklarade situationen. Jag vet ju själv att det är vanligt att blöda under grav men barnmorskan ville att vi skulle komma in för en koll och den vanliga "ctg-kurvan" som jag idag kopplar på mig helt själv eftersom det börjar bli en vana, haha det är så komiskt bara!

Nåväl....väl inne på BB gjorde vi denna kurva och bebbe mår prima (har aldrig trott något annat) och mina tvivel på om det är en tjejja eller en kille därinne fick sitt svar då bebbe körde rallyrace i magen och hjärtljuden vid ett tilfälle var uppe i 200! Det alltså enligt myten en tjej=)! Allt såg iaf bra ut och nu vill jag inte in igen fören det verkligen är dags!

Vi stod utanför dörren in till förlossningen och skämtade om våra kontinuerliga besök.

"Det är 870707:an igen"

och...

"Det är ingen panik - det är bara dem igen"

Oj vad vi skrattade när de kom och frågade om mitt personnummer - det var nästan så att jag skämdes=P

Haha aja, vi har ju iaf hunnit bli "tjenis" med de flesta barnmorskor så jag ser faktiskt riktigt framemot att få komma tillbaka och träffa Maja & Åsa och de andra barnmorskorna.....


Kommentarer
Postat av: Louise

Ja du börjar göra dig hemmastadd på BB du! Det är tur att barnmorskorna är ett himla trevligt folkslag ;) Hoppas lilln där inne vill stanna i nåon vecka till iaf och att du slipper alla jobbigheter. Passa på att vila nu, det kan behövas!;)

2008-08-10 @ 18:08:50
URL: http://chiqquita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0