Ska det vara så här svårt?

Nu har jag äntligen börjat min packning av BB-väskan men frågan är: vad ska med egentligen??
Några tunna mössor till bebis, några bodys, en overall att åka hem i, en tröja och ett par byxor var det som jag för tillfället kunde komma på. Sedan åkte några blöjor med också ifall att bebis bajsar väldigt mycket och blöjorna som man får på BB tar slut. Och inte att glömma tuttar för det SKA vi försöka införa direkt trots att BM:orna är väldigt emot det den första tiden.

Tyvärr kommer jag inte på någonting mer och det är så typiskt mig att packa och åka någonstans för att sedan häva ur mig: "Fasen också, det skulle vi ju ha tagit med"  eller  "Shit också, det glömde jag"

Men jag menar, vi har aldrig fått barn så hur ska man veta? Om det är någon som har något tips så skriv gärna en kommentar för mina hjärnceller har tagit semester för lääängesen

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi hade med oss en filt och en nallebjörn som vi hade i "babysängen", kan vara mysigt för bebben att ha något på BB som sedan följer med hem. Ta även med er något tidsfördriv(korsord, kortlek eller liknande) ifall att förlossningen drar ut på tiden men även sedan då ni ska ligga på BB några dagar..även om man har fått det underbaraste att titta på så kan man vilja ha något att göra mellan varven av blöjbyten, lära sig amma och sedan all mys med bebben. Och glöm INTE kameran!!;) Parkeringspengar om ni åker bil. Sen är det inte hela världen om ni glömmer något för pappan får/kan ju åka hem och hämta det;) All lycka till när det väl sätter igång, ni har världens häftigaste upplevelse framför er..förlossningen är inget att oroa sig för, den är helt underbar!

2008-08-26 @ 00:33:24
Postat av: Louise

Jag packade iaf på tok för mycket.. men ett tips är att ta med någon góluktande duschcreme för deras är parfymfri och man luktar inte mumma efter ;)

2008-08-26 @ 10:46:35
URL: http://chiqquita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0