Kvack kvack jag är såå "chicken"

Jag ringde försäkringskassan idag IGEN i hopp om att få skälla ut någon tant angående min HP. Jag hade verkligen laddat upp med kommentarer och utlägg om att vi knappt har råd med mat osv om jag inte får mina pengar imorgon men mina förberedelser var helt förgäves. Jag ringde in, satt i telefonkö i en halvtimme och fick tillslut prata med en jättesöt tant. Med allvar i min röst frågade jag bromt efter mina pengar. Tanten på andra sidan luren verkade jättegullig och hon verkade dessutom ha lite vett i skallen. Mitt höga tonläge dämpades och jag avslutade samtalet med en låg mild röst och ett: "tack så hemskt mycket för hjälpen" (så slutar det alltid när jag ska vara arg och bestämd)
Ja, ni fstår ju hur mycket skinn på näsan man har så det är ju inte konstigt att de "glömmer bort" mitt ärende hela tiden. Tanten skulle nu iaf ta kontakt med handläggarens chef för att ta upp det här med mina pengar så nu borde det hända grejor här!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0