Hemma från BB 7 v. för tidigt!

Här ska  ni få ta del av min BB-besök-berättelse eftersom att jag än inte har någon födelseberättelse att dela med mig av....än....

Förra veckan var vi som sagt inne på förlossningen pga att de trodde fostervattnet hade börjat läka. Det var absolut ingen fara bara väldigt rikliga, vattninga flytningar som såg ut som vatten men hinnan var hel *Pust*.
Den här gången var det av helt andra orsaker...

Jag har under några dagar känt mig otroligt seg och slut i kroppen, som igår tex heelt "lealös". Sedan började jag igår få oregelbundna mensliknande smärtor på dagen men bara ett par stycken under flera timmar. På kvällen "såg" vi film Fredde och jag och värkarna bara avlöste varandra, ibland kunde det gå tio min emellan men oftast bara någon minut emellan. Vid 23.00 ringde jag förlossningen och de uppmanade mig att ta en värktablett (vilket jag redan gjort) och gå och lägga mig. Skulle det inte bli bättre så skulle vi komma in. Jag la mig - somnade vid 24.00 och vaknade igen 04.30 av den rutinerliga kiss och drick - ronden. Värken var tillbaka (eller hade kanske aldrig slutat?) så jag bestämde mig för att somna om och ringa BB lite senare på morgonen. Värkarna blev starkare och tätare och inte kunde jag somna om så jag ringde in vid 06.00 och de sa att jag skulle äta lite frukost (vilket jag redan hade gjort) och sedan komma in framåt morgonsidan efter skiftbytet på BB. Jag dushade, gjorde i ordning frukost åt en väldigt trött Fredde och vid 08.00 åkte vi in.

Vi blev väl omhändertagna av en supergullig barnmorska som efter urinprov konstaterade att jag har urinvägsinfektion och att det är det som har triggat igång värkarna och sammandragningarna. Mina menssmärtor var alltså förvärkar och kroppen hade börjat förbereda sig för att föda. *pust, suck och stön* jag var inte öppen någonting men jag måste snabbt få ut bakterierna ur kroppen för at förhindra att det startar.

 
                                     Så här kul hade Fredde medan de kollade ctg:t           Men, vad gör man?=P

Minst tre liter vatten under dagen och massor med tranbärsjuice blev min läxa. Vi ska in med ett till urinprov imorgon och har det inte blivit bättre så blir det antibiotika men barnmorskan lät inte så peppad till det så jag ska vara duktig idag och göra min läxa för just nu kommer dessa förvärkar en efter en och föda vill jag inte göra än!

 << Try It, you`ll like it !!!!


Kommentarer
Postat av: Ann-Lou

Hej vännen. Hände alltså detta idag? Hur känns det nu, något jag kan göra (föda åt dig skulle jag gärna göra om jag kunde)? Så typiskt att urinväggs-infektionen skulle komma nu men förhoppningsvis är du snart fri från den så drick, drick. Inget förslag på äppelcidervinäger utspätt med vatten? Det brukar funka för mig. Nej nu ska jag sluta. Tänk att jag lyckades med att skriva tillbaka, duktig jag... Kram Ann-Lou (tänker på er och gomagen) PS! Själv är jag så nöjd över att få ha lillprinsessan Saga här hos oss i natt, lite spännande är det oxå.

2008-08-02 @ 15:58:05
Postat av: Louise

Me du då fick du en försmak om vad som komma skall. Hur jobbigt och ont du än har så får du tänka att ni snart har er skatt i famnen!



Den där stolen satt jag i till jag öppnat mig 5cm. Riktigt skön att gunga bort värkarna i!;)



Krya på dig!

2008-08-03 @ 10:58:06
URL: http://chiqquita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0