Hallonbladste -ja..vi får väl se=P

Med exakt en månad kvar till deadline så är jag mer än villig att med alla medel försöka få igång förlossningen liiite i förväg. Vi sprang på stan idag efter det att Fredde slutat jobba i hopp om att hitta det magiska hallonbladsteet. Te-magasinet hade slut eftersom att många tjejer med stora magar redan varit inne och rensat butiken på dunderkuren. Hon skrattade när hon sa det att hallonbladsteet sålt rekord under under den sista tiden. Okej....hälsobutiken nästa!
Jag gick in och frågade efter teet men nej, kvinnan i butiken hade letat efter hallonbladste att beställa hem men utan resultat. Jag frågade henne ivrigt om hon hade någonting annat som kunde ha en påverkan för att få igång värkarna och efter en korts tid betänkestund och med ett stort frågetecken i pannan svarar hon:

"Nja...men jag har hört att fönsterputsning ska kunna fungera"

Haha, okej jag tänkte väl mer på något ät eller drickbart=P

Så....efter ett misslyckat försök i att hitta ett köpbart hallonbladste så "tog jag saken i egna händer" och plockade egna hallonblad som jag sedan kokade te på. Jag har dock inte hunnit provsmaka eftersom att det står och drar nu som det enligt "receptet" ska göra och hädan efter ska jag distinkt hinka hallonblad tills lillen kommer på att h*n vill kika ut!

 
                                                                          Vad skulle jag göra då? - det var ju slut ;P 

Nej, nu ska jag gå och sila och dricka te och sedan ska jag krypa tätt intill min ögonsten som ligger och sussar redan.

Natti natt!!

Kommentarer
Postat av: elin

Hahhaa jaa, alla sätt är bra..utom dom dåliga! :P

2008-08-22 @ 09:54:55
URL: http://mejelin.blogg.se/
Postat av: Louise

Jag tar med mig teet på söndag om vi ses då?! Så slipper du springa runt i hallonbuskarna ;) Hoppas det var gott iaf!

2008-08-22 @ 10:56:29
URL: http://chiqquita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0