"En helt ny värld"

Idag befinner jag mig hos PappaAnnlou med lillebror som som har sin lediga dag från skolan. Ja ni hörde rätt, min lilla lilla lillebror har blivit stor nu och går numera i skolan - FÖRskolan. Tiden går så fort och de små blir stora. Därför ska jag nog inte försöka skynda på tiden eftersom att det går så fort ändå. Jag har kommit på det att: "Tiden går fortare så här i efterhand" och det är sant! Det känns som att det var igår jag berättade om vår graviditet men samtidigt har det varit en lång resa som snart når sitt slut samtidigt som livet får en ny början. Alla mina försök till att få igång värkarna, fördriva dagarna och skuta fram vår grav någon vecka trots att det bara är 3 veckor kvar till BF - det är ju helt ABSURT!
Jag tror att man istället ska försöka ta vara på tiden och "lugnet innan stormen" för sedan är det ju inte bara jag och Fredde utan vi har ett nytt liv att älska, fostra och ta hand om. Bäbis i magen har inte bett om att få komma till världen utan det är av kärlek vi skapat denna varelse och av kärlek ska vi också finnas där. Inte någon vecka eller månad utan för resten av våra liv!

Jag älskar dig lillhjärtat trots att vi aldrig träffats!!



En helt ny värld:


"Jag kan visa en värld
vacker bländande, härlig
säg om du ska va' ärlig
har du drömt om den ibland
Jag kan lära dig se
bortom magiska under
oförglömliga stunder
om du flyger bort med mig
En helt ny värld
ifrån ett annat perspektiv
ingen bestämmer här
och 'var och när' blir glömt
högt ovan molnen
En helt ny värld
en plats jag inte visste fanns
Men här syns allting klart
så underbart  att va' här
i en helt ny värld med dig
Ja, här en helt ny värld
Kan jag tro det jag ser
känslan utan gränser
ofattbart det som känns här
i en himmel utan slut
En helt ny värld
blunda inte jag ber dig
så mycket vi har kvar att se
Nej, försök att hålla andan
Jag är en stjärnas sken på himmelen
och jag kan inte återvända hem
En helt ny värld
Överallt finns nåt nytt
vi gör en upptäcktsfärd, vi två
Varje stund är en önskan
och jag fånga den och spara den
då väntar en hlet ny värld med dig
En helt ny värld
en helt ny värld
som öppnar sig
som öppnar sig
Ett drömpalats
en magisk plats
för dig och mig"




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0