Bebisprat min vardagsmat

Har jag nämnt någonting om hur länge det är kvar till BF, hur stor bebis är nu osv?...nej jag tror inte det utan ni vet att det är inom räckhåll och att jag är rätt sugen på att den ska titta ut snart men det är några veckor kvar ändå. Här kommer lite detaljerad info med datum osv....

Befruktningen skedde den 17/12
Graviditeten startade 31/12
(Nyårsafton)
Jag är beräknad den 21/9
Jag är idag i v. 35  (34+4) alltså 34 hela veckor och 4 dagar 
Det är 38 dagar kvar till BF +/- 2 v.
Är i kalendermånad 8
Gravidmånad 9

(Hämtat från www.familjeliv.se)

Vecka 35
"Du: Barnet är nu mycket uppmärksamt på dina känslor och sinnesstämningar genom de hormoner som avsöndras i din kropp och når fostret via moderkakan.
Bebisen: Vikt- och längdvariationerna är mycket stora nu men normalt väger bebisen ungefär 1,9 - 2,5 kg och är ca 45 cm lång.
" (hämtat från www.niomanader.se)




(Bilen är hämtad från www.gravid.se)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0