Äntligen!!!

Äntligen har jag fått hem min älskade pärla men dock inte utan ett väldans besvär för belöningen...

De ringde idag från Elgiganten där vi lämnat in datorn och talade om att den var klar för avhämtning. Eftersom att Fredde jobbade över så fick jag den stora äran att hämta den. Jag tog med mig kvittot och gick in. Jag pratade med "killen i luckan" och fick efter många om och men ett gigantiskt paket att ta med hem (det skulle föreställa vår lilla pluttiga dator). Nåväl, den är väl väl införpackad tänkte jag men hur i friden ska jag klara av att kånka hem den?!? Tjurig som jag är lade jag upp den på magen och vankade ut genom affären och in i bilen. Jag kånkade upp "åbäket", handväskan och matkassen för trappen och väl hemma i min iver att öppna paketet upptäcker jag att detta inte alls är vår dator utan en stor dator! Men hallå! Allt detta besvär och bökande för att sedan upptäcka att jag fått med mig helt fel dator hem.
*SUCK*

Jag ringde Fredde och förklarade situationen och en hysterisk Fredrik (eftersom att jag hade burit den helt själv) uppmanade mig att ringa min bror och be honom komma och hjälpa mig att byta tillbaks den. "Jo men jag ringer brorsan" ....Min pojkvän känner mig alltför väl och visste att jag inte hade tänkt ringa bror så han hade ringt Tim som ringde upp mig men NEJ jag behöver ingen hjälp (tjurskallig som jag är) Aja, jag åkte tillbaka till butiken och fick sedan rätt dator med mig hem och tro det eller ej men de hittade tyvärr inget fel på den *Gahh* Ibland är skärmen helt svart och bland flimrar den (bara) men oftast så behöver man bara slå av och på den 20 ggr innan skärmen funkar igen men det är absolut inget fel!

Huvva! Tur är att den fungerar nu iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0