Röjning av tomt...

Tiden gick och eftersom vår byggherre (Peter) ville hinna gjuta plattan innan vintern så hade vi liksom inte tid att vänta utan vi började att röja tomten på sly och annat skräp. Detta höll vi på med i ca 15 h totalt. (Tre dagar).
Barnen var superduktiga och tålmodiga för de var med två av tre dagar. Min bror Tim gick med röjsågen och vi andra drog ris/sly och lastade på släpet. Tack och lov fick vi låna pappas kort så vi kunde åka och lasta av avfallet på tippen ostört!. Andra helgen var min syster med barn med och kämpade i hettan. Jag körde några vändor med ris och lärde mig tack vare detta att köra och backa med släp!=)
 
 
 
 

Tomten stod sedan orörd i några veckor innan min pappa ordnade dit en kille med en stor grävmaskin som drog upp samtliga stubbar och stenar och skalade av tomten. Nu såg det äntligen ut som en byggklar tomt!
 
(BILD KOMMER)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0