Projekt - banken!

Efter att ha pratat med Anna (Världens-bästa-Anna) på Myresjöhus var vi nu villiga att göra allt i vår makt för att få beviljat en lån till detta drömhus. Vi träffade samtliga banker i Skellefteå men pga att jag studerade (räknades som nolltaxerad) och vår budget skulle ligga på -70 kr/månaden ifall räntorna stiger till 8 % (De måste räkna på en i-värsta-fall-ränta)  Förutom! Handelsbanken som beviljade hela lånebeloppet + att vi skulle få låna hela kontantinsatsen (detta läggs på ett blankolån) och vår månadsutgift på boende varje månad skulle hamna öpå 18.000 :-. NJA! Där ringde varningsklockorna! Vilken bank lånar ut så mycket pengar och dessutom HELA kontantinsatsen!?
 
Nåväl, jag pratade med Anna och hon kom med förslaget att vi skulle köpa enbart materialleveransen à 1,8 miljoner sen ordnar vi hantverkade själva för att på så sätt minska på kostnaderna.
 
Jag satt på varje rast i ca 6 månader och ringde runt till olika byggföretag för att få en offert på husbygget. Jag tror jag ringde varenda byggföretag i skellefteå och de ville/behövde såklart ritningarna på huset. Jag pratade med Anna som skickade varenda ritning på huset (El, VVS, Bygg osv). TACK! nu hade vi orginalritningarna och efter månader av sökande efter rätta hantverkaen så dök PETER upp! En arbetskompis till Fredde tipsade om sin bror som just hade startat ett eget företag. "NorlundsBygg". Vi träffade Peter och blev kära! Hans prisklass låg ca 700.000 kr under Myresjöhus och dessutom skulle både väggar, fönster och design bli bättre och snyggare!
 
Vi pratade återigen med en av bankerna som tydligen kände till NorlundsBygg. Han nappade men ville ha prisuppgifter in i minsta detalj. Vi kollade upp pris på virke, byggkostnader, markarbete, VVS, inkoppling av vatten och Avlopp, Fredde räknade på elindragning osv. Tillslut sa banken JA! TACK! Skumpa och ståt och äntligen var vi på väg att uppfylla vår dröm!
 

Banken sa JA!!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0