Nu börjar resan på riktigt...

Gahh! De först räkningarna på bygget har redan dimt ned i brevlådan och vi har inte ens varit på banken och öppnat upp byggkreditivet (startat upp lånepotten som allting ska dras ifrån). Mycket annat håller på att fixas nu också och idag började Peter att bygga den första väggen på huset - yeyy ;)!!
 
Under väntetiden har vi tittat på diverse interiör dvs, golv, färg, kök, belysning, trapp, vitvaror osv - ja, lite av det man behöver i ett hus ;)
 
 
Redan innan sommaren började jag kika på trappor (Länken mellan husets två plan) som för mig är en superviktig "detalj" som sätter prägel på huset redan när man kommer in i hallen.
 
  
 
Fredrik vill ha med metallräcke, jag vill ha med plexiglas (Eftersom vi ska ha det ist för räcka på övervåningen) men någon typ av kompromiss ska vi väl kunna komma fram till.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Åh det är precis sånt där plexiglas jag vill ha som trappräcke. Vart finns det? Hur gör man? Vem gör? Har precis börjat titta runt, har då nått tips :)
Med vänlig hälsning, Karin

Svar: Jag vet inte var man köper det för vi beställer ju via Peter (vår byggherre) men typ googla annars kan jag fråga och lägga ut här på bloggen=)!
tokiz

2014-11-06 @ 21:15:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0