Myrbekämpning på högsta nivå!

Som ni förstått lever jag i en värld av nya upptäckter heeela tiden bla att man faktiskt kan frysa fast i ett kylskåp, hur man glömmer sin bebis i kundvagnen på Coop och att gubbarna inte är perversa för att de befinner sig på sin toalett då det i själva verket är jag som gått vilse! Nåväl, imorse var inget undantag då jag möts av en invasion av småmyror i köket. De små dvärgmyrorna tyckte visst inte om myrdosorna vi satt ut och försökte istället planka in genom altandörren. Mollie stod och stampade myror (inklusive en hel del sockludd från Freddes mörka sockor) medan jag själv löpte amok med trasan fram och tillbaka för att torka upp de små för att sedan spola ned dem i avloppet. (jag menar - vem vill ha myrinälvor fulla golvet?) Jag ringde Fredde i panik då myrorna bokstavligen började klättra på väggarna och Fredde ringde i sin tur anticimex som menade på att vi skulle lägga ut en bit papper med en syltklick på inomhus för att dra dit myrorna. Jag letade ivrigt bland hyllorna i kylen efter en burk sylt "shit den är slut" men lingonsylt måste väl funka (trots att den är jäst) tänkte jag och lade fint upp en klick på ett kaffefilter UTE på altanen i förhoppningarna om att myrorna skulle leta sig utåt igen men...inte en myra ens i närheten av syltfläcken som efter blåsten nu pryder vårt nylagda altangolv! Hur det gick med myrorna? De tog jag ihjäl med myrspray istället=P 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0