Wild and crazy!

Sitter här i köket och tittar ut på den snöbeklädda gatan uanför och trots att det bokstavligen stormar där ute så sitter jag här inne och myser med tankarna i julmysets tecken. Imorgon tänker vi iaf tjuvstarta lite då det blir julpyssel här hemma med pepparkakor, glögg och skumtomtar  - me like ;)!

Jag måste bara berätta om gårdagen också OH MY G alltså! Fredde skulle hjälpa Ludde med lite elfix så jag och Mollie hakade på eftersom hon tjatat om Tindra sedan hon kom hem från förskolan så..därför packade vi in oss i "pappas jobbii" och brummade ner till familjen Ögren/andersson. Grabbarna höll till på nedervåningen med det som skulle göras där och vi tjejer dvs (jag, Vera, Mollie, Tindra & Lova) spenderade kvällen på övervåningen. Att barn kan vara lite wild and crazy i tvåårsåldern det visste vi men det här...

På några timmar hade Mollie och Tindra hunnit dega (och klätt halva golvet med små degklumpar), Kissat på pottan (sisådär 70 gånger) då Tindra både tog av Mollie hennes trosor, ledde henne till pottan och försökte torka henne med papper efteråt - sötnos! Sedan hann de både leva rövare i sackosäcken, leka kurragömma då båda två sprang åt varsitt håll för att räkna?! (De har inte fattat poängen!), busa med Tindras lillasyster Lova som de båda hade stått på förskolan och bråkat om tidigare den dagen (båda hävdade att det var "min Lova"). De busade i Tindras säng, dansade, skrattade, bråkade o s v. Vi mammor hade riktigt mysigt och tjattrade på i den takt barnen hittade på nya hyss. För ett ögonblick går vi in på toaletten och ser att toaletten, pottan och halva golvet är klätt med toalettpapper - bajstoalettpapper! Barnen hade klivit i bajset och det var bajs överallt! Det slutade med att flickorna hamnade i badet och toaletten sanerades;)! Tack för en supermysig och spännande kväll;)!!!


 



 

Kommentarer
Postat av: johanna

ja, det var faktiskt rätt komiskt att ni hade tänkt på precis samma sak:) Jag hoppas att allt är bra med dig & magen. Självklart med resten av familjen också. Och jag längtar tills vi ses nästa gång!:) Stora kramar!

2010-11-11 @ 09:38:16
URL: http://johannafo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0