Tandis

Igår hade Mollie sitt första tandläkarbesök som gick över förväntan väldigt bra! Att sätta en tvååring i en stol och tro att denne ska sitta still och dessutom be denne gapa stort för att köra in en spegel i munnen och kontrollera hur många gaddar som kommit fram är väl dömt att misslyckas men...otroligt nog klättrade lillan upp i stolen och satt där själv som ett ljus medan tandsköterskan både tittade, petade och borstade hennes tänder. Mollie blev så stor då jag själv satt på en stol i ett hörn och beskådade denna stora lilla flicka. Mollie besvarade sköterskans frågor som om hon inte gjort annat medan jag växte några centimeter i mitt hörn där jag satt. Sedan tittade de i en bok tillsammans om hur det ser ut när det blir hål i tänderna och Mollie pekar i boken och säger:

"dä ä mammas tändel" (de var typ bruna, svarta och gula, tack för den!)

Sedan bad Mollie mig att gapa stort och visa mina tänder också men där var tandläkarbesöket över=)!



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0