Mat och prat i kvadrat

Igår spenderade vi (jag och trollan) dagen i all ära hos min syster - med min syster, hennes barn och min mamma.  Vi bakade köttbullar på drygt 3 kg köttfärs, slängde in en stek i grytan och innan jag hade hunnit bege mig av var de andra i full gång med att göra feminuterspalt och fläsk - en riktig matlagardag helt enkelt! Att vi sedan fick slänga ut några ungar, proppa igen en annan med tutte samtidigt som den fjärde gjorde sig hemmastadd vid "skämsplatsen" är väl faktorer man får räkna med när allt kommer kring;)

Jag och Mollie åkte sedan vidare till min moster där tacogratängen stod redo på bordet oh my, så gott - tusen tack! Sedan...smet jag hem lite tidigare från mostra för att värma glöggen och duka fram skumtomtarna innan Vera och Sofia entrade. Vi julpysslade (Läs: skulle julpyssla), drack glögg och tjattrade på i den takt som tjejjer bara kan tjattra på. En riktigt mysig och rolig kväll!! 



 


Kommentarer
Postat av: monkan

Fina flickor :)

2010-11-12 @ 11:51:15
URL: http://monikanilsson.blogg.se/
Postat av: Nina

snyggingar:)

2010-11-21 @ 15:04:25
URL: http://ninalundmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0