Riktigt obehagligt!

Igår hade vi sällskap av grannen Frida hela dagen som hade med sig fika och vi tjattrade på med diverse grannar som promenerade förbi utanför vår gård. Som värsta skvallertanterna ni vet:

" har ni sett vilken snygg altan de har?"

- jamen de "lejer" ju bort allt jobb och gör ingenting själva!

"jo det är klart! skulle vi göra det hade ju vi också haft så fint men vi vill då göra saker och ting själva!"

- jo, vi slipar och målar vår altan och det är ju mycket jobbigare än att bygga en!

************************************************************************************************

Är det avundsjukan som talar? Nåväl, det "kalla kriget" mellan grannarna om vem som har snyggast altan, finast trädgård eller varför inte kortast grässtrån på gräsmattan kvarstår men det är faktiskt riktigt mysigt!!

Till mellis igår bjöd jag Mollie på nektarin och det var riktigt gottigott dvs tills jag själv tog en tugga och upptäckte att kärnan öppnat sig inuti och fram tittade en äckig liten sak. jag googlade på detta: "småkryp i nektarin" och hittade en bild på varelsen...


(Nej, jag ska aldrig mer äta nektarin och inte heller bjuda Mollie på det!)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men så himla äckligt,levde krypet inne i skalet? huvva. Jag som älskar nektariner och persikor huvva.

2009-06-23 @ 16:19:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0