Kvar på BB...

Hej igen allihopa och tusen miljoner tack för alla gratulationer!=)
Vi är fortfarande kvar på BB eftersom att lillan icket mått så bra idag. Hon har sovit otroligt lite sedan födelsen och hon skriker mer än hon är vaken, (kan man göra det föressten? man måste väl vara vaken för att skrika?) Aja, för att komma in på tråden igen så har det sprungit barnmorskor in och ut på vårat rum hela dagen för att ta prover, väga, kolla tempen, ta prover, ge ersättning etc etc. Läkaren ville förflytta oss ned på barnavdelningen för lite mer ordentlig observation och för mer prover då lillan bara skrikit hela dagen/natten utan någon som helst vetskap om vad problemet bottnar i. Men....idag har vi faktiskt, efter många om och men, lyckats både mata och söva henne så det kanske är på bättringsvägen.

Jag kan just nu för första gången idag slita mig ifrån charmtrollet då mammas bröst är det enda som gäller vare sig hon vill suga eller bara ligga och mysa vid dem. Men imorgon blir det förhoppningsvis att åka hem och ja, bilder ska ni få det lovar jag! vi har tagit supermånga kort på lillan och mer ska det bli ;).

"One more thing" är att vi filmat heela förlossningen och en och annan sjuk kommentar kläckte jag allt ur mig (inte heller pga av lustgasen).

Barnmorskan till mig under krystvärkarna:
- Tänk på att du snart har din lilla bebis hos dig

En mycket avtrubbad Frida pga smärtan och värkarna:
- Men skit i bebisen bara denna jä*la värk försvinner!

Barnmorskan till mig då lite av nr två kommer ut:
- Jamen så här blir det alltid, det kommer alltid lite bajs när bebisen trycker på

En mycket ogenerad och avtrubbad Frida:
- Men SKIT i det! Bara smärtan försvinner!

Min första kommentar när lillan läggs upp på min mage:
- Känner ni? Han luktar banan!

Min andra kommentar:
-...Och han ser ju normal ut!

Min tredje kommentar under tiden BM lägger till hjärtat på bröstet:
- Det är en liten tjej Fredde....det hade jag då helt glömt av att kolla om.

Tror ni jag var lite inställd på att det var en pojke??=P

****Puss och kram och bautablöjor!****

Kommentarer
Postat av: Santa

Undra vad det är med lillpluttan eran..hm, men det är nog inget allvarligt, jag har full förståelse för att man kan känna sig omskakad när man har haft en sån mysig mage att få vara i och sen komma ut till kalla hösten..

Kunde inte undgå att skratta åt dina kommentarer :D hehe. Men vem var det som filma? va kul att du har allt på film!! kram på dig

2008-09-19 @ 09:39:41
URL: http://santantane.blogg.se/
Postat av: Johanna & Lucas

Ni ska se att allt kommer att bli bra, det är ju en enorm omställning att komma ut i stora världen, Mollie är nog en tjej med temperament ska ni se!:)

ÅHH så kul att ni filmat! Hoppas jag får se sen!

Sköt om er!

2008-09-19 @ 10:34:54
URL: http://minahjartan.blogg.se/
Postat av: johanna

Brukar vara inne här och smygläsa lite, så jag kan ju inte lämna din sida idag utan att kommentera.

Stort grattis till lilltjejen:)

Jag hoppas allt är bra!

2008-09-19 @ 20:26:04
URL: http://johannafo.blogg.se/
Postat av: Karin och Håkan i Skåne

Jättemånga grattis till den lilla,vi väntar med spänning på fotot här på bloggen.

Kram Karin och Håkan i skåne

2008-09-21 @ 16:37:27
Postat av: Sofia

Grattis till lilltjejen!:D Hoppas att hon blir bättre snart!! Kramar från Sofia, Robin och Tuva

2008-09-22 @ 09:06:10
URL: http://sofiialu.blogg.se/
Postat av: Louise

Det ska bli så kul att få höra hur allt har gått för er. Vi längtar efter att få träffa det lilla livet!:) men ta hand om varann nu och hör av er när ni känner att ni orkar träffas. Ni lär nog ha fullt upp med att snusa på underverket och visa upp henne för alla nära och kära :) Tänker på er!

2008-09-22 @ 20:53:22
URL: http://chiqquita.blogg.se/
Postat av: Stina

Grattisgrattisgrattis Frida! Vad spännade för dig, längtar efter att få se bilder på lillehjärtat =) Sköt om er!

2008-09-22 @ 22:02:14
URL: http://stinarichardsson.blogg.se/
Postat av: Yenny

Grattis till lilltjejen!!!

2008-09-25 @ 11:57:29
URL: http://yennyli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0