Alla har vi våra dåliga dagar

Klockan närmar sig fyra och vi (jag & Mollie) har precis anlänt hemma efter att ha varit ute och ränt sedan kl tio i förmiddags. Vi traskade in till den "stora" staden och lillan fick sig tre par nya bodysar eftersom att hon växer så det knakar. Vi tog en fika och hastade vidare till bussen men pga att det redan fanns två barnvagnar på bussen så rymdes inte vi och en kvart senare skulle vi vara på Moröhöjden för träff med mammorna. jahapp, det var bara att börja traska hemåt och det gick undan ska ni veta! Jag fick så grymt ont i magen men det var bara att bita ihop och gå dels för att vi var sena + att båda de små grät som två stuckna. Väl på plats fick lillan ÄNTLIGEN komma till bröstet och där satt hon! Från ett till tre då det var dags att gå hem så inget fika för min del och nog trodde jag väl ändå att hon skulle vara någorlunda mätt efter att ha ammat i två timmar. Ooonej, tror ni jag ville strypa ungen då hon åt dubbel dos ersättning när vi kom hem. Aja, det är bara att gilla läget och inse att hon inte blir mätt på bara bröstet.




Jag ringde dessutom förlossningen nu när jag kom hem. Jag har haft ont i magen till och från (liknande värkar) och det har stuckit till i nedre delen av magen ibland. Meeen.....jag ville dra ut på det ifall det bara var eftervärkar. Idag insåg jag dock att det är nog inte som det ska och ikväll blirè in på akuten eftersom att det var fullbokat på gyn imorgon så läkaren på förlossningen ska undersöka mig fast nere på akuten istället där hon jobbar ikväll. Med 2/3 avslitna hinnor ifrån moderkakan tycker jag faktiskt att de kunde ha skrapat så man skulle ha sluppit detta elände med medeciner hit och dit för att få ut resterna, inflammation och antiobiotika mot det för att nu återigen få tillbaka skiten! Aja, nu ska jag iaf försöka få iordning någon middag här hemma för Fredde har full shjåå med att försöka lugna lillan som har sin skrikperiod mellan 16-19 varje afton.

Puss och kram och hopp om en bättre dag imorgon =)

Kommentarer
Postat av: Josse

Men lilla gumman du har verkligen inte tur med din mage=( Hoppas det inte är nått allvarligt. Kram kram.

2008-10-15 @ 17:13:01
URL: http://jossela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0