Bebisprat i kvadrat!

 Jo ni! nog känner man allt av sviterna av att vara småbarnsmamma nog när några timmars sömn per dygn blivit vardagslyx, håret ständigt luktar kräk och ena tissen 20 timmar av 24 hänger utanför tröjan. Inte nog med det...jag älskar detta liv! Sedan skäms jag lite över att jag för bara fyra veckor sedan suckade när jag läste föräldrabloggar innehållande fakta om deras barns viktuppgång, sovrutiner, kräkkaskader osv när det är det enda JAG tjatar om nuförtiden. Jag vet inte vad jag ska skriva om annars när allting kretsar kring lillan och hennes liv ;)

Sedan...vill jag bara därför berätta att vi löst "dilemmat" vad gäller lillans välbefinnande när lösningen stavas "MJÖLKERSÄTTNING". Förut ammade jag Mollie i timtal då jag fick ruska om henne för att hon somnade hela tiden, vaknade igen, grät och sög en stund, somnade igen, väcktes, grät och sög igen. Numera ammar jag henne tills hon somnar och sedan ger vi ersättning och VIPS: Sessan är mätt och belåten!


                                                                            Voila! En skvätt dunderersättning!!

Kommentarer
Postat av: Josse

Vad skönt att du inte behöver sitta fast med tissen hela tiden. Ersättningen är typ helt underbar. Lillan får ju det nu som kvällsmål och sover jätte länge på det. Kram kram.

2008-10-08 @ 21:52:47
URL: http://jossela.blogg.se/
Postat av: Sofia

Gud så skönt för er, och för lillan också förstås!:) Tänk att lösningen på ett "problem" kan vara så enkel som ersättning:)

2008-10-08 @ 23:15:25
URL: http://sofiialu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0