Hon kallar sig mäklare!

Jag är så arg så jag vet inte vad jag gör just nu!

Vi håller som sagt på att sälja vår lägenhet och har anlitat en mäklare till det. Problemet är "bara" det att vår sk mäklare inte engagerar sig över huvudtaget!
Jag har en heel lista med saker som hon klantat sig med:

Det började redan då hon kom hem till oss för att gå igenom hur de arbetar och hur man går till väga när man säljer en lägenhet. Hon bad Fredde att de skulle gå in till köket och prata tills jag hade ammat klart. När jag väl var klar var de färdiga med samtalet och han fick ta de flesta besluten själv (jag bor väl också här?)

Sedan skulle vi höras angående annonsen och visningarna. Vi skulle få godkänna annonsen och komma överens om tider/dagar för visningar. Hon ringer mig en dag och konstaterar att hon satt ut annonsen och att vi kan gå in och se den på datorn. Där har hon också satt in tider för visningar som hon helt bestämt själv - vad gör man? När vi sedan kikar på annonsen är planritningen spegelvänd, hon har hittat på vissa saker för att få det att se bra ut, skrivit ut konstiga saker som att mikron skulle ingå i priset + att tvättmaskinen inte funkar vilket den gör!

Jag började bli lite nervös sådär några dagar innan visningen för vi hade ju inte fått någon somhelst information om hur och vad vi skulle göra. Efter många om och men fick jag tag i henne då jag började med att konfrontera henne angående annonsen och att det är FEL planritning, "det har jag inte tänkt på" fick jag till svars.

Nåväl, jag frågade hur vi ska göra med nyckeln och så när hon ska ta sig in, när hon kommer osv.
"jaha, jag hade inte tagit någon nyckel av er?, jag måste ha förväxlat er med någon annan" svarar hon. Sedan frågar jag vad jag ska ta bort inför visningen. "Nja, du behöver väl inte ta bort just någonting men ställ fram lite värmeljus bara". Okej men personliga prylar då, ska jag ta bort dem? "Jo det ska du ju göra!" Jahapp? Hur blir det efter visningen då? "Jo men jag hör av mig när det är fritt fram att komma hem, hur det har gått osv"
...................Ingen mäklare ringde så vi var ute långt efter att visningen slutat och lillan var INTE på humör!.
Fredde ringde upp henne idag angående visningen och att hon inte ringt. Hon hade skickat ett mess men till fel nr, (kan man inte ta sig tid att söka upp rätt nr?) Hon skulle iaf ringa efter dagens visning - Hon har inte hört av sig idag heller!

Imorgon ska vi gå in på byrån och ja...KLAGA!!!

Kommentarer
Postat av: Elina

Usch så jobbigt det där lät, ibland undrar man varför vissa personer jobbar med vissa saker. Hon verkar inte förstå att man som nybörjare inom "försäljningsbranshen" behöver en hel del info. Och när man dessutom har barn uppskattar man om allt flyter på smidigt. Hoppas dom/hon tar åt sig när ni klagat!

2008-10-29 @ 22:44:47
URL: http://elinastenberg.blogg.se/
Postat av: Sofia

Men vad fan, visst förväntar mig sig lite proffessionalitet när man anlitar en mäklare! Förstår att ni är arga! KLAGA HÅRT!

2008-10-30 @ 00:03:44
URL: http://sofiialu.blogg.se/
Postat av: mamma

byt mäklare NUU! Förklara att ni och många med er tycker att hon är oproffesionell! Kram

2008-10-30 @ 02:47:48
Postat av: santa

Det var då det värsta jag har hört! Så dålig mäklare :S Hoppas ni får en ny! Det är ju ändå viktigt att mäklaren är bra, dem tar ju fan ordentligt betalt för tjänsten.. men om dem gör så dåligt jobb så hade det ju lönat sig mer att ni hade sålt den själva ju!



Lycka till!

2008-10-31 @ 09:16:46
URL: http://santantane.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0