Kolik?

Huvva jag får rysningar bara jag tänker på ordet Kolik och jag envisas bromt med att sessan  "bara" har ett VÄLDIGT hett temprament och är väldigt lättretlig/svårtröstad. Detta säger jag ikväll när dagen har varit väldigt lugn och lillan mestadels har sovit = varit på strålande humör! Nej, jag kan inte tänka mig att det handlar om kolik för hon sover ju på nätterna och "kolikbarn" skriker väl på nätterna också? Aja, det spelar ju ingen roll för hur fallet än är så älskar vi vår lilla "trollie" överallt och hon är ju inte ledsen för skojs skull!

Men för att prata om någonting mycket roligare....
....imorgon ska vi ha syskonfest vilket alltid bringar många skratt och...ja.... Vi brukar hålla igång med sällskapsspel och singstar men denna gång har Vicky och Peter avancerat upp sig lite och står även för "Rock Band". Det är alltid så roligt för de flesta spelar sällskapsspel för att ha roligt men för mig är det ALLTID på liv och död vilket resulterar i att jag ALLTID hamnar i heta diskussioner angående regler! En kväll för oss kan se ut så här:

Peter sitter lugnt och sansat och försöker förklara reglerna för mig, Elin sitter och skrattar samtidigt som hon försöker få mig att lugna ner min enorma tävlingsinstink samtidigt som jag ger en dödande blick åt Fredde som betyder: "Håll tyst,säg ingenting!" Vickan och Hilda sitter bara tysta i rädsla för att råka fälla en olämplig kommentar medan Tim och Jonas ligger dubbelvikta på golvet av skratt. Detta är dagens sanning och jag ser med spänning fram emot morgondagen ;) !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0