"Amningshjärna"

Nu har jag fått konstaterat vad jag lider av och ordet stavas "Amningshjärna". Malin som jag nämner lite då och då skrattar ofta åt min totala sinnesförvirring och hon prickade verkligen rätt när hon ställde diagnosen på mig!

Att jag glömmer bort saker och ting är en faktor jag vant mig vid. Jag kommer inte ihåg överenskommelser från ena dagen till den andra och inte heller från stund till stund "FINE" det kan jag ta. Men vi var ute och promenixade häromdagen och jag kastade ett öga mot, vad jag trodde var, vårt köksfönster. Jag stannade till och funderade varför Fredde bytt gardiner för inte var dessa gardiner våra - och fula var de med! Vi gick en bit till innan jag kom på att vi faktiskt inte bodde i detta hus utan i huset ovanför! Vänta bara...det blir värre!

Idag satt vi på "Cafè Myntet" vi mammor i föräldragruppen och tjattrade när kassörskan kom fram till Vera och frågade vad hennes dotter hette.

"Tindra" svarar Vera lite stolt.

Jag tänker då:
"Jo, så fint namn, lika fint som vår lilla Felicia"...

 ...men jag kommer på mig ganska snabbt och börjar skratta.  

"Men Felicia heter hon ju inte?! HJÄLP ,VAD HETER VÅR DOTTER????"

 Det tog säkert 30 sekunder innan jag kom på att hon faktiskt heter Mollie och inte Felicia!!!
(ta det som en komplimang Lollo=)

Jag blir nästan lite orolig över mig själv och fortsätter det så här så vågar jag mig snart inte ut genom dörren i vetskap om att jag kanske inte hittar hem igen!!


Aja, ni kanske sitter och skrattar just nu eller kanske funderar på att lägga in mig på psyk och det förstår jag men det är allvarligt talat rent ut sagt: skitjobbigt!!

Kommentarer
Postat av: Josse

Man blir sådär av att amma, du kan trösta dig med att du inte är ensam=) Kram kram.

2008-10-16 @ 11:29:52
URL: http://jossela.blogg.se/
Postat av: Jenny

Gumman då ;) Hoppas allt är bra med dig annars! Saknar dig med:P Pusss

2008-10-16 @ 18:46:01
URL: http://jennyer.blogg.se/
Postat av: Alina

Har du också dragit till blogg awards? :)

2008-10-16 @ 18:49:22
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Trevlig blogg :)

Besök gärna min fotoblogg :P



xonx.blogg.se

2008-10-16 @ 18:52:18
Postat av: Louise

Mohaha, så söt du är! Vi tar det som en komplimang ;)

2008-10-19 @ 09:20:06
URL: http://chiqquita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0