Poem!

"Vintern har kommit och en kall morgon gryr
Jag är så trött men vad gör man när lillan gnyr?
Ska sätta på kaffe men kaffet är slut
Jag suckar irriterat och blickar ut
Himlen är svart och inte en kotte är vaken
Jo titta där står grannen i köket halvt naken!
Jag tar upp litet troll för att byta en blöja
och vips har jag kiss över hela min tröja
Jag tittar på liten och liten hon ler
Jag lägger dit en blöja - kommer det mer?
Lillan blir gormig det är dags för käk
Jag gör i ordning maten och hoppasan - lite kräk!
När lillan har ätit är det dags igen att sova
Men att söva är inte det lättaste vill jag lova!
En timma senare sover hon sött
Och mamma, ja hon är inte längre trött!


                                             
Vaknade klockan sex i morse och när jag kommer upp i vardagsrummet ligger Mollie på soffan och charmar pappa! De hade varit uppe ett tag redan (jag som skulle hinna före!). Så nu är klockan 07.30 och lillan har somnat om igen.. vi, vi sitter i soffan och dricker kaffe till nyhetsmorgon (vuxenpoäng kallas det ;)




Klockan nio ska vi vara på "barn" med lillan för att ta mer prover, hon hade "påvisade vita blodkroppar" och vad läkaren menade med det? Men...jag hoppas att det bara var början på hennes förkylning och att proverna ska vara fina idag ;)!


Ha en bra dag ;)!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0