Hur jag tar vara på min första semesterdag..

Idag - första dagen på semestern hade vi (konstigt nog) förberett oss på dåligt väder och regn. Vi hade tänkt sätta ihop spjälsängen, tapetsera i hallen och Fredrik skulle göra klart det sista i köket. Vi kastade planerna i soptunnan då vi gladeligen vaknade upp till sol i morse. Det var bara att hiva i sig lite frukost, packa picknickkorgen och bege oss iväg till "Falkan" och stranden där vi tillbringat vår första semesterdag. Jag fick mig faktiskt upp ur solstolen ett flertal gånger för ett dopp i det blå. Min "badkruka" till sambo höll sig däremot på det torra och "vaktade" fikakorgen medan hans höggravida flickvän plaskade omkring bland de andra barnen.

 << Nej ,lugn lugn! Det är ingen valross ni ser t v på bilden. Det är bara jag som fastnat i en solstol och sedan inte lyckats ta mig upp igen! ...Lyckligtvis behövde jag inte känns mig helt ensam för Malin t h hade råkat ut för samma sak *pust*.


Efter en fem-timmars "relaxingdag" dag på stranden och efter att ha hört att det pågår REA på "Shape" så blev det bara en snabbis hem för dusch och sedan rattade vi mot Solbacken i jakt på takkronan som jag redan utsett till "veckans köp". Väl där på affär`n pågick REAn för fullt och lyckligtvis fanns mina drömmars takkrona kvar...endast i visningsexemplar. För att få köpa den fick Fredde upp i en stege och klättra för att skruva ned den och väl nere på köpdisken fick man nästan kisa för att kunna se om lampan var svart eller grå pga allt damm som smyckade den. Aja, vi fick den ju iaf på 30 %. Eftersom att det var REA på lampan så passade jag på att köpa med några löpare till köksbordet som lite bonusmaterial=P

Hem och mat och idag stod en smaskig pasta/kycklingsallad på menyn för vad passar väl bättre än så härlig dag som denna!

 

 << Don`t mess with an pregnant woman trying to make a dinner.   

 



<< Med mig i köket vet man aldrig hur det blir men det blev iaf inte soppa av alltihop utan en smarrig sallad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0