Vilse i pannkakan m. knep och knåp

hm...jag sitter här i soffan och försöker komma på någonting bra att säga till mitt försvar på Onsdag då vi ska träffa en mäklare och titta på en jättefin lägenhet här på Moröhöjden. Jag förstår att ni funderar vad jag menar men så här ligger det till:

Malin var här igår och vi kom in på denna lägenhet som hon tipsat oss om att fara och titta på. Hon tyckte vi skulle ringa till mäklaren för en visning här i dagarna eftersom att visningsdatumet är ett tag bort. Men.. fega jag backade och istället tog Malin på sig att ringa och låtsas vara jag. Hon fick prata med någon på "HusmanHagbergs" och presenterade sig så som Malin?!? Varför hon inte sa Frida eftersom att hon ringde ifrån mitt nummer.? Aja, hursomhelst hon hävdade att hon (jag alltså) skulle vara borta den 12 augusti då visningen äger rum och att hon ville komma i veckan istället på en privat visning. Mitt i konversationen börjar denna mäklare fråga ut henne om var hon bodde, angående tillökningen och vice versa. Denna mäklare skulle vara borta men en annan skulle ringa upp henne i dagarna. Idag hade han ringt och hon fick panik och hänvisade till mig och mitt nummer och sa att jag hade varit bortrest och att hon därför hade ringt å mina vägnar. So far so good!

Hursomhelt så ringer denna mäklare upp mig idag på mobilen och undersöker lite angående visningen. Jag räddar snabbt situationen och hävdar att det ej funnits någon teckning där vi varit. Saken är den att denna mäklare är samma mäklare som gav mig och Fredde en privat visning på ett radhus i Torsdags så han vet ju att vi varit hemma och han skulle ringa mig angående budgivningen på detta nummer idag så han vet att det är jag igen.

Det kanske verkar invecklat men han vet ju att vi INTE har varit bortresta, vilket Malin hävdade eftersom vi var på visningen i torsdags med honom och han måste ju fundera varför vi ljuger om en sån sak, sedan måste han ju fundera vad vi är för ett omständigt par egentligen som "kräver" nya visningar titt som tätt och ber andra ringa åt oss?!?
 
Aja - jag är väl kanske inte den bästa på att förklara men situationen kommer att bli lite extremt pinsam på Onsdag då jag dessutom ljugit och sagt att Fredde ska ligga borta på traktamente några veckor vilket han absolut inte ska!
Men...vad gör man inte för att få en visning liiite tidigare än planerat=P


Sådär - då vet ni vad jag sysslar med på dagarna, jag anlitar folk att ringa åt mig för att jag själv är för feg. Detta försätter mig i pinsamma situationer som jag sedan måste försöka lirka mig ur - det är faktiskt lite sport i det hela!

Hej hopp - nu ska jag bege mig till Malin och sedan bär det av till Ursviken där vi ska hälsa på en jobbarkompis.
 Denna apparat kommer vi dessutom att lämna in på lagning idag pga störningar i bildskärmen så det blir nog lite bloggande på några dagar men ni får ha det så bra så länge!!

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0